Dalsnibba

Voor vandaag hebben we een excursie geboekt. Niet van de cruise maar een Noorse organisatie. Om 10.00 uur reden we met de bus van het parkeerterrein. Het hoofddoel is de berg Dalsnibba. We hebben vandaag weer geluk. Het is een mooie dag en volgens de gids komt dat niet vaak voor.

Onderweg nog een fotostop en vervolgens rijden we de berg op, eigenlijk moet ik gletsjer schrijven want dat was het. Hier ligt nog genoeg sneeuw. Volgens de gids is het eigenlijk pas sinds een dag of twee echt mooi weer. De winterkou duurde dit jaar lang in dit gebied. De watervallen zijn dan ook flink water naar beneden aan het werken.

Boven op de berg hebben we van het uitzicht genoten en daarna van een heerlijk kaneelbroodje in het restaurant. Dat doen ze goed.

Vervolgens met de bus weer terug naar beneden om aan de andere kant van Geiranger weer naar boven te rijden over de Eagle Road. Waar we bovenop de berg ook weer een fotomoment hadden. Rond half twee waren we weer terug bij de boot. Het was een leuke excursie. Je ziet net even wat meer van de omgeving.

Wij zijn terug naar de boot gegaan en even geluncht en wat luchtigers aan gedaan. Gijs is op de boot gebleven, ik heb nog wat stappen gemaakt. Het was er mooi weer voor en de omgeving is natuurlijk ook geweldig om te wandelen.

De boot vertrok weer om 18.00 uur. Bij de watervallen van de zeven zusters heeft hij een vol rondje met de boot gemaakt zodat iedereen op de boot er goede foto’s van heeft kunnen maken. En zo wordt je dus een beroemde waterval. Die foto’s gaan nu het hele internet over en iedereen die hier naar toe gaat wil ook die zeven zussen wel op de foto.

Vanavond houden we het rustig. In het theater is een Duitse comedian. Dat snappen we toch niet. Vanaf het balkon genieten we van het uitzicht met een drankje erbij.

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

2 reacties op Dalsnibba

1. montonopreis zegt:

Prachtig dat is genieten in een van de mooiste fjorden

2. Tineke zegt:

Wouw ziet er heel mooi uit op de foto’s