Dagje Cochem

Vandaag laten wij de auto staan en doen een dagje Cochem. Na een prima ontbijt, trekken wij de loopschoenen weer aan, steken de brug over en gaan richting de kabelbaan en dan met de stoeltjeslift naar boven.

Eenmaal boven lopen wij richting het plaatsje Klotten. Een aardige klim en eenmaal daar, blijkt het restaurant gesloten. Dan maar een foto van het uitzicht.

Dan de weg maar weer terug, op zoek naar een ander restaurant. Die is wel open en dus een drankje en, nou vooruit dan maar, een taartje erbij. Alles bij elkaar een paar uurtjes verder pakken we de stoeltjeslift weer naar beneden. We lopen een rondje door het stadje en komen daar zomaar Wil tegen, de moeder van Ruud en Ron. Die was met de bus van Jan uit Zoetermeer een paar dagen op stap. De ouders van Jutte zijn met dezelfde bus maar die zijn wij niet tegengekomen.

Ik loop nog even door naar het kasteel op de berg. Raar dat deze in mijn herinnering meer een ruïne was. Ik wist nog wel dat de weg er naar toe echt steil was, dat is niet veranderd. Voor €3,50 mag je het binnenterrein op, dat doe ik dus maar.

Ik kan niet anders zeggen dat het een mooi kasteel is. Van buiten dan. Eenmaal weer beneden nog een kerk bekeken maar dat was maar een kale bedoeling.

Ondertussen begon ik mijn voeten wel te voelen dus Gijs maar opgezocht in het hotel.

Voor het avondeten de brug weer overgestoken en weer lekker ergens gegeten. Na het eten een stukje langs “onze” kant van het water gelopen. Wel de mooiere kant qua uitzicht.

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Een reactie op Dagje Cochem

  1. montonopreis zegt:

    Weer een volle dag geweest. Van ons is het ook al heel lang geleden dat we het kasteel bekeken hebben kan het me zelfs haast niet herinneren. Terwijl wij zeker al 10 keer in Cochem zijn geweest waarvan 3 jaar geleden voor het laatst. Leuk om zo weer mee te genieten. Jammer dat de zon niet schijnt. Hier is het ook nat en veel wind.

    Like

Plaats een reactie