Valley of Fire

Wij hebben weer normale WiFi dus de foto’s zijn bij het vorige verslag geplaatst. 

Na een ontbijtje in het woestijnhotel vertrokken voor de laatste dag in de natuur. De weg naar de Valley of Fire brengt ons langs Las Vegas, maar die stad zal nog een dagje langer op ons moeten wachten. 

De Valley of Fire is de oudste Statepark van de Verenigde Staten. Vroeger bevonden zich hier enorme zandduinen, die bedekt werden door andere zandlagen. Het enorme gewicht zorgde ervoor dat de onderste lagen versteenden. Miljoenen jaren later kwamen de versteende lagen weer aan de oppervlakte en werden ze blootgesteld aan de krachten van wind-en watererosie. Hierdoor zijn de grillige vormen ontstaan. De kleuren zijn ontstaan omdat de ijzerhoudende mineralen door de aanraking van lucht zijn gaan oxideren. Voor wie al eens in Bryce Canyon is geweest, het lijkt er wel enigszins op maar Bryce is indrukwekkender. En wat mij betreft nog steeds het mooiste park.    

 
Ook in dit park was het heet, temperatuur liep op tot 35 graden, geen wind en nauwelijks schaduw. Maar uiteraard ook hier zijn wij toch af en toe de auto uit gegaan om stukjes te lopen ondanks de waarschuwingen om dat bij extreme warmte zo min mogelijk te doen. We willen toch iets meer zien dan alleen vanaf de weg. 
 Ook in dit park hebben bepaalde rotsen namen. Die hierboven wordt The Arch genoemd. Als je heel goed kijkt zie je een boog. Heel goed kijken hoor, wij zijn er drie keer langs gereden voor we de boog zagen. Ik ben benieuwd of jullie de naam van de volgende rots kunnen raden (nee geen dirty mind dit keer). Wij moesten ook hier een paar keer goed kijken voor inderdaad dat erin zagen hoe de rots genoemd wordt. Hint: het is een dier.

  
Selfi van de dag

  
En ook nog ‘wildlife’ gespot (Haha) 

  
Het was al met al weer een mooie dag in de natuur die wij in Nederland toch niet kennen. 

Vanavond slapen wij in het plaatsje Overton NV, een uurtje verwijderd van Las Vegas. Morgen gaan we de drukte weer opzoeken maar eerst nog even genieten van de stilte en rust. 

Wij hebben de afgelopen week een mooi stukje Amerika gezien. 

   
 

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

4 reacties op Valley of Fire

  1. Foke/ma zegt:

    Hallo lieverds…wat een geweldige foto’s van de indrukwekkende natuur!
    En wat een warmte…ppff…moet je ook aan wennen, en nodigt niet echt uit om een stevige wandeling te maken!!
    Ik doe een gokje: ik zie er olifanten in…kan ik er ook iets mee winnen ??? hahahaha
    Nog veel plezier en Gijs pas op je portemonnee als je naar Vegas gaat !!
    Dikke knuffels van ons voor jullie…XXXX
    p.s. volgende week ben ik in Ouddorp, zonder pc…dus zonder commentaar.

    Like

  2. Monique zegt:

    Ik ben het met. Je schoonmoeder eens ik zie olifanten. De boog heb ik wat langer moeten zoeken.
    Hier schijnt de zon met een temperatuur van 16 graden.
    Wat een prachtige parken, moet zeker. Deze kant nog een keer uit.
    Dit zijn pracht verslagen voor een reisbureau als je niet weet waar je heen gaat lees de verslagen van Tamira over Amerika en je bent verkocht.
    Denk dat jullie straks weer moeten wennen aan de de drukte. Maar ook daar zullen jullie genieten.
    Nog veel plezier. En ach beetje gokken om weer een nieuw reisje te kunnen bekostigen is altijd leuk, ons is het niet gelukt dus dan moet je sparen haha. Let op met slokmachines of waren het slobmachines? Xxx

    Like

  3. Pa en Ma zegt:

    Wij gaan mee met de olifanten hoewel het ook een locomokipkachelefantje kan zijn.

    Gaan jullie nog trouwen in L.V.

    nog veel plezier en mooi weer. Hier wordt het allen maar kouder.

    Pa en Ma

    Like

  4. Els zegt:

    Het is geen olifant en ik kan het weten, wat dan wel… Tja geheugen is even zoek. Was in de hete woestijn in dat hotelletje ook een roestig museum ik ben daar ook mijn zonnebril vergeten.
    Liefs groeten tante Els

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie