Geierlay

Vandaag was het alweer tijd om Kell am See te verlaten. Prachtig hotel maar op korte afstand niet veel te doen. Wij hebben hier prima onthaast.

Op weg naar Cochem stond nog een stop op het programma. De langste hangbrug van Duitsland. Lengte 360 m, hoogte 100 m en breedte 85 cm.

De weg ernaar toe is een wandeling van een kleine 2 kilometer. En dit is een toeristentrekpleister. Wat een mensen zeg. Vanwege Corona mag je op oneven uren van de ene kant over de brug en op hele uren vanaf de andere kant. Of je loopt terug via het bos maar dat is voor Gijs even geen optie.

Mondkapje moet op op de brug maar niet als je in de rij staat om over te mogen steken. Wat best wel raar is want in de rij staan ze in je nek te hijgen (mensen van een bepaalde leeftijd).

Het was een wiebelig ritje over en weer. Ik was blij met mijn polsbandje om mijn fototoestel. Mijn mobiel heb ik maar in mijn zak gelaten. Bang dat ik hem los zou laten en het 100 m naar beneden zou vallen.

Na dit leuke uitje zijn wij doorgereden naar Cochem. Wij slapen in hotel Traumblick en hebben uitzicht op het kasteel.

Het hotel ligt aan de andere kant van het centrum maar de brug is voor de deur.

We hebben door de smalle straatjes gewandeld van Cochem. Wat is het hier druk en toeristisch. Tijd geleden dat wij in dit soort stadjes zijn geweest. Wel heel leuk om weer eens te zijn.

Tja en Corona is er alleen als je een winkel inloopt en dan een mondkapje op moet doen. Op straat doet 1,5 meter er niet toe. Bijna onmogelijk ook in de smalle straatjes.

Het weer was vandaag prima. Wij hebben lekker buiten op een terras kunnen eten met uitzicht op de Moezel. Het voelt gewoon als vakantie.

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

7 reacties op Geierlay

  1. Helge zegt:

    Prachtige foto’s en omgeving. Ik zou voor geen goud die brug op gaan. Dood eng!!! Zeker een prachtig uitzicht..

    Like

  2. montonopreis zegt:

    Nu zijn we al heel veel in Cochem en omstreken geweest maar die hangbrug ken ik niet. Ga er ook echt niet op denk ik. Misschien ook leuke een boottochtje in de avond hebben we ook een keer gedaan. Geniet ervan zijn heel veel leuke kleine plaatsjes in de omgeving en inderdaad altijd druk rond deze tijd van het jaar.

    Like

  3. Lisette zegt:

    Ik heb samen met jouw ouders nog gekampeerd in Cochem. Zie me nog met je moeder de was doen. Zij had een ouderwets wasbord bij zich. Dat werkte wel.

    Like

    • dito2003 zegt:

      Dat nou je vakantie herinnering over de was gaat, vind ik wel bijzonder hoor 🤣. Waren we die vakantie nou ook in Luxemburg geweest ? Mijn ouders wisten niet meer zeker of dat dezelfde vakantie was.

      Like

  4. Foke zegt:

    Ah, kijk, zo’n foto heb ik ook van Cochem, (?1959/60?) stadje beneden aan de Rijn en fort/kasteel op de berg. Leuk is het daar hè? En alweer zo’n mooi hotel! Fijn dat het weer wat beter was, gisteren was het hier ook een prachtige dag, maar vandaag begint met grijs en regen. Ik ga zo met de regiotax naar papa, ben benieuwd. Jullie uitstapjes zijn leuker hahahaha. De omgeving is daar schitterend, het voelt als vakantie, het is toch ook vakantie?????? Lekker genieten!!! XX

    Like

Plaats een reactie